Returer & Öppet köp


Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 30 dagar.

  • Så här gör du en retur

    1. Maila in ditt namn och ordernummer till info@calixter.com och beskriv ditt ärende, anmäler du en skadad produkt eller emballage är det viktigt att du bifogar bilder på kartongen eller produkten.

    2. När du mailat in till oss kommer vi skicka en retursedel till dig som du enkelt klistrar på ditt paket och lämnar till närmsta ombud.

    3. Kom ihåg att packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.  

    4. Fäst returfraktsedeln väl synligt på paketet samt tejpa inte mer på kartongen än nödvändigt

    5. När vi mottagit din retur, kommer vi återbetala dig motsvarande belopp/justera din faktura. Fraktkostnaden på 49-299kr:- kvarstår. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att retur med upphämtning av DHL/Bring med större artiklar kan skilja i returkostnad.

    Calixter AB
    Neongatan 11
    431 53 Mölndal  

  • Viktigt att tänka inför en retur
    Produkterna bör packas i oskadad originalförpackning och emballeras väl. Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong. Produkten skall packas som den anlände och endast tejpas över den befintliga tejpen så att vi kan återanvända förpackningen, detta tackar vi för ur en miljövärnande aspekt. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn och ordernummer.

    Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan.

    Alla returer ska skickas till vår returadress. Du som kund står för hela fraktkostnaden vid ångrat köp.
  • Reklamation och felleveranser

    Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.  

    Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig att kontakta kundservice samt skicka in bild på varan. Vi återkopplar till dig så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.   

    Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. Om du har fått en faktura och vill reklamera hela eller delar av ordern utan att först betala ber vi dig vänligen kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra direkt i Klarna appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan.

  • Återbetalning
    Vi återbetalar din order så fort den anlänt till vårat lager i Mölndal. Ditt köp går via Klarna, vill du veta mer så kan du (Klicka här ››) för att läsa mer om hur du återbetalas.
  • Byten

    Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg:

    1. För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida.

    2. Kontakta sedan vår kundservice via mejl på info@calixter.com för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet.

    3. När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den.
  • Outlösta paket
    För paket som inte löses ut förbehåller sig Calixter AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 299 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.




Returer & Öppet köp


Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 30 dagar.

  • Så här gör du en retur

    1. Maila in ditt namn och ordernummer till info@calixter.com och beskriv ditt ärende, anmäler du en skadad produkt eller emballage är det viktigt att du bifogar bilder på kartongen eller produkten.

    2. När du mailat in till oss kommer vi skicka en retursedel till dig som du enkelt klistrar på ditt paket och lämnar till närmsta ombud.

    3. Kom ihåg att packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.  

    4. Fäst returfraktsedeln väl synligt på paketet samt tejpa inte mer på kartongen än nödvändigt

    5. När vi mottagit din retur, kommer vi återbetala dig motsvarande belopp/justera din faktura. Fraktkostnaden på 49-299kr:- kvarstår. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att retur med upphämtning av DHL/Bring med större artiklar kan skilja i returkostnad.

    Calixter AB
    Neongatan 11
    431 53 Mölndal  

  • Viktigt att tänka inför en retur
    Produkterna bör packas i oskadad originalförpackning och emballeras väl. Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong. Produkten skall packas som den anlände och endast tejpas över den befintliga tejpen så att vi kan återanvända förpackningen, detta tackar vi för ur en miljövärnande aspekt. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn och ordernummer.

    Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan.

    Alla returer ska skickas till vår returadress. Du som kund står för hela fraktkostnaden vid ångrat köp.
  • Reklamation och felleveranser

    Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.  

    Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig att kontakta kundservice samt skicka in bild på varan. Vi återkopplar till dig så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.   

    Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. Om du har fått en faktura och vill reklamera hela eller delar av ordern utan att först betala ber vi dig vänligen kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra direkt i Klarna appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan.

  • Återbetalning
    Vi återbetalar din order så fort den anlänt till vårat lager i Mölndal. Ditt köp går via Klarna, vill du veta mer så kan du (Klicka här ››) för att läsa mer om hur du återbetalas.
  • Byten

    Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg:

    1. För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida.

    2. Kontakta sedan vår kundservice via mejl på info@calixter.com för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet.

    3. När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den.
  • Outlösta paket
    För paket som inte löses ut förbehåller sig Calixter AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 299 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.