Lampor och belysning online hos Calixter

Vanliga frågor

Leveranser

  • Vad kostar frakten?
    Fraktavgiften för att skicka med DHL är 49kr, du får din beställning fraktfri vid köp över 499kr.
    För hemlevererans debiteras du 250kr utöver 49kr, då blir det 299kr för att få din order hemleverarad under dagtid på vardagar.

    Paket ligger vanligtvis kvar hos ombudet i 14 dagar, vid utebliven upphämtning utav din beställning kommer vi att debitera en avgift.
  • Hur lång är leveranstiden?
    Vi har normalt en leveranstid på 1-3 arbetsdagar på produkter i lager, men vissa produkter har en längre leveranstid. Du hittar leveranstiden för din order på din följesedel.
  • Var kan jag hämta ut mitt paket?
    Ditt paket hämtas ut på ditt närmaste utlämningsställe/ombud som tillhör din adress om inget annat anges vid order. Ditt paket ligger vanligtvis kvar hos ombudet i 14 dagar, avisering sker via sms, e-post och brev.

    Dubbelkolla så att det är angivet rätt adresss och kontaktuppgifter vid beställnig.
  • Var hittar jag leveransinformationen för min beställning?
    Du kan alltid skicka ett mail till oss på Calixter, så kan vi leta fram vart din order är. Maila oss på info@calixter.com så svarar vi inom kort!
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?
    För paket som inte löses ut förbehåller sig Calixter AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 299 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.
  • Kan man få en produkt levererad ett specifikt datum?
    Om du har specifika önskemål gällande leveransen på din order, så kommer vi göra allt vi kan för att du som kund ska bli nöjd med ditt köp. Vi kan inte garantera ett specifikt leveransdatum på alla leveranser, men kontakta vår kundservice (Här ››) för att säkerställa om leveransdatumet för din order kan ändras.
  • Varför har jag inte mottagit alla varorna jag beställt?
    För att erbjuda snabba och miljösmarta leveranser från våra olika varumärken kan din order sändas i två eller fler separata kollin. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, du kan alltid fråga vår kundservice om att spåra dina försändelser.


Returer & Byten

  • Hur gör jag en retur eller ett byte?
    För att göra en retur, reklamation eller ett byte hos Calixter, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via mail info@calixter.com, skriv gärna en returorsak i ditt mail samt bifoga bilder om det är något som har gått sönder under transport, så vi får ett underlag för att kunna kontakta transportören och skadeanmäla felet som uppstått.

    Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tar emot varan. Vid retur debiteras du som kund från 49kr till 249kr* i frakt och miljöavgifter. Detta är beroende på paketets storlek, till exempel vid större paket som skickas med hemleverans debiterar vi en högre avgift än vid mindre paket. 
  • Kan jag returnera en uppackad vara?
    Du har rätt att packa upp och kontrollera produkten. Varorna måste vara i ursprungligt skick och packade i originalförpackning då de returneras till oss. Produkten skall packas som den anlände och endast tejpas över den befintliga tejpen så att vi kan återanvända förpackningen, detta tackar vi för ur en miljövärnande aspekt. Produkten måste vara i oförändrat skick och till exempel ej monterad om produkten du beställt kräver montering.
  • Hur återbetalas mina pengar vid en retur?
    Vi återbetalar din order så fort den anlänt till vårat lager i Mölndal. Ditt köp går via Klarna, vill du veta mer så kan du (Klicka här ››) för att läsa mer om hur du återbetalas.


Beställning

  • Kan jag få leveransen till en annan adress?
    Det går att få din leverans till en annan adress än din bokförda, i beställnings steget under leveransadress både för klarna och Swish, skriver du in din önskade adress istället.

    Alternativt mailar du in till
    info@calixter.com om du önskar byta adress för leverans.
  • Varför ändras min vara från i lager till slutsåld när jag kommer till kassan?
    Eftersom din vara inte kan reserveras när du lägger den i din varukorg så kan den hinna bli slutsåld när du kommer till kassan och därför så ändras lagerstatusen.
  • Kan jag beställa till ett annat land än Sverige?
    I nuvarande stund så är det inte möjligt att beställa till något annat land än Sverige.
  • Vad har ni för köpvillkor?
    För att läsa mer om våra köpvillkor Klicka här ››
  • Hur gammal måste jag vara för att beställa?
    För att kunna handla hos Calixter.se så krävs det att du är 18 år eller äldre eller uppvisande av ett intyg från målsman.


Logga in

  • Hur registrerar jag mig som kund?

    För att registrera dig som kund hos oss på Calixter så trycker du på "Logga in" knappen uppe i högra hörnet, alternativt så kan du trycka på länken här

    REGISTRERA DIG SOM KUND ››

  • Vad gör jag om jag har glömt av mitt lösenord?

    Om du har glömt ditt hos oss på Calixter så trycker du på "Logga in" knappen uppe i högra hörnet och därefter "Glömt lösenord", alternativt så kan du direkt trycka på länken nedan.

    GLÖMT DITT LÖSENORD ››


Produkter & Priser

  • Har ni alla varor i lager?
    Vi försöker alltid att lagerföra så mycket produkter som möjligt, men en del av vårat sortiment är beställningsvaror som skickas direkt ifrån leverantör. Om leveransen skulle bli försenad eller om produkten inte längre finns tillgänglig hos leverantören kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon. Om produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att kreditera ditt köp.
  • Varför har priset ändrats sedan mitt senaste besök?
    Då vi alltid strävar efter att erbjuda ett konkurrenskraftigt pris, så kan priserna bli justerade från dag till dag. För att du alltid ska känna dig trygg på att du gör en rättvis affär hos oss. Priserna kan också variera beroende på aktuella kampanjer som startar och slutar.
  • Priset ser för billigt ut, stämmer det?
    Ibland kan det bli fel i priset, då vi har tusentals olika produkter i vår butik. Om en produkt du handlat av oss har ett uppenbart felaktigt pris, så kommer du bli kontaktad av Calixter och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet med en full återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation.
  • Hur fungerar prisgarantin?

    Calixter AB tillämpar prisgaranti på hela vårat sortiment. Prisgaranti innebär att vi regelbundet kontrollerar priser hos konkurrenter, så att våra priser aldrig är högre än våra konkurrenters. Om du köper en produkt på Calixter.se och hittar samma produkt till lägre pris någon annanstans, återbetalar vi mellanskillnaden. Hos oss kan du därmed handla tryggt och säkert utan att oroa dig för prissättning över marknadspris.

    Följande villkor måste uppfyllas för att prisgarantin ska gälla:

    1) Butiken med det lägre priset måste vara en svensk butik, det vill säga en butik med svensk Momsregistreringsnummer (VAT-nummer), oavsett om det är en internetshop eller en fysisk butik.

    2) Produkten med det lägre priset måste vara av exakt samma modell, tyg, färg, material, storlek och antal som du handlat. Priset i den andra butiken måste vara ordinarie pris, erbjudandet omfattar inte reavaror, kampanjvaror eller dylikt. Om det tillkommer en frakt- eller administrationskostnad måste detta räknas in i priset för produkten för att erbjudandet om prisgaranti ska kunna tillämpas.

    3) För att utnyttja prisgarantin, måste Calixter erhålla kontrollbara uppgifter om att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex genom en länk.

    4) Erbjudandet om prisgaranti gäller i 10 dagar efter den dagen då du lade ordern på Calixter.se

    För att använda Calixters prisgaranti, kontakta vår kundservice via mail efter att du lagt din beställning. Vi undersöker informationen och återbetalar mellanskillnaden när uppgifterna bivit verifierade.


Samarbete/Övrigt

  • Kan jag visa era artiklar på min blogg?
    Självklart får du visa våra artiklar och bilder på din blogg, se bara till att informera vart du har hämtat din bild och länka till Calixter.se
  • Hur blir jag en Affiliate för Calixter.se?
    Om du vill vara en affiliate för oss på Calixter.se hänvisar vi dig till DENNA SIDA ››


Fick du inte svar på din fråga?